PPorady i wskazówki
O czym warto wiedzieć, kupując meble przez Internet?
31 marca 2022
Dynamiczny rozwój e-commerce spowodował, że wiele, dotychczas jedynie stacjonarnych sklepów przeniosło się do internetu. Dotyczy to również sklepów meblowych. Jest to duże wyzwanie, chociażby ze względu na zwyczaje klientów. Dotychczasowa sprzedaż mebli opierała się na wielkopowierzchniowych sklepach stacjonarnych i showroomach. W takich miejscach Klienci mają możliwości obejrzenia na własne oczy, dotknięcia, zmierzenia czy wypróbowania danego mebla. Jednak coraz bardziej przyzwyczajają się do wygodnych zakupów internetowych oraz o wiele większych możliwości wyboru produktów praktycznie w każdym designie i kolorze. Poniżej kilka porad, jak sprawić, aby klienci chętnie kupowali meble w sklepie internetowym.
Dobór koloru tapicerki
Różnice w odwzorowaniu barw na ekranach różnych urządzeń są na tyle duże, że to samo zdjęcie danego mebla, oglądane na ekranie laptopa oraz telefonu komórkowego, z dużym prawdopodobieństwem będzie różnić się odcieniami. Klientom bardzo często zależy na wyborze konkretnego koloru, pasującego czy współgrającymi z posiadanymi już przedmiotami. Profesjonalny internetowy sklep meblowy, taki jak np. https://meble-lusso24.pl/, umożliwia wysyłkę próbek obić tapicerskich. Pozwoli to klientom na poznanie rzeczywistego koloru oraz faktury materiału obiciowego i porównanie otrzymanej próbki z kolorami już posiadanych mebli.
Wymiary mebli
Podawanie wymiarów oferowanych w sklepie mebli to oczywiście standard. Można te dane przedstawić w postaci wypunktowanej listy. Jednak o wiele bardziej do wyobraźni klienta przemówi fotografia danego mebla z naniesionymi wymiarami. Rozwieje to ponadto wątpliwości, w jaki sposób został zmierzony dany element. Idealnie byłoby, gdyby wymiary zostały podane na obydwa sposoby.
Dostępność towaru
Zdarzają się sklepy internetowe meblowe, które z różnych przyczyn nie jest podawana dostępność produktu. Klient, przekonany, że skoro może dodać produkt do koszyka, to jest to równoznaczne z potwierdzeniem dostępności, składa i opłaca zamówienie. Nawet jeśli zostanie poinformowany o braku, otrzyma propozycję produktu alternatywnego bądź zwrotu gotówki, czując się oszukany, może nie chcieć zrobić kolejnych zakupów. Wdrożenie tych prostych zasad pomoże sklepom internetowym zyskać przewagę nad konkurencją.
Artykuł partnera
0Komentarze